Teknoloji

Arabanızın Ömrünü Kısaltmak İstemiyorsanız Dikkat Etmelisiniz: El Frenini Çekerken Butona Basmalı mıyız, Bastırmamalı mıyız?

El freni çekilirken düğmeye basılması gerektiğini, düğmeye basılmaması durumunda ise basılması gerektiğini söyleyenler, Mandalın dişleri aşınacaktır. hızlanır. Ancak bu ortak niyet her ne kadar kulağa mantıklı gelse de doğru değil. Tamam da niye?

Öğrenmek için El freni mekanizması nasıl çalışır?Şimdi bir göz atalım ve düğmeye basmadan çekim yaptığınızda neler olabileceğini ve olmayacağını görelim.

Öncelikle park freninin çalışma prensibine bakalım:

Park freni olarak da bilinen el freni; Pim etrafında dönerek fren kalıplarına bağlı bir kabloyu çeker (durdurma gücünü sağlayan ve diski üretmek için baskıya başlamak üzere üretilen balatayı destekleyen parça, balatayı taşır ve balataya doğru ileri geri hareket eder). disk). Bu kablo frenleri çekerve arka frenlere baskı uygular.

Kilitleme mekanizmasının nasıl çalıştığını aşağıdaki GIF’te de görebilirsiniz:

Düğmeye bastığınızda serbest bırakılır ve kilidini açabilirsiniz. Daha sonra el frenini bırakabilirsiniz. Aşağıdaki GIF’ten de görebileceğiniz gibi sadece düğmeye basmadan üst kısmını çektiğinizde ses çıkarıyor. Yerine kayar ve kilitlenir. Mandal dişlerin üstüne değil ortasına oturur. Nereye çekerseniz çekin, sistem doğası gereği bozulmaz.

Aracınız bir şeyi doğru yaptığınızı düşündüğünde butona basarak diğer modüllerin ömrünü kısaltabilirsiniz.

El freni mekanizmasının yıpranmasını istemiyorsanız kuvvet değiştiği için mümkün olduğunca az kuvvet uygulamalısınız, sistem yayının aşınmasısebep olur.

El frenini çekerken mekanizmanın kendi işini yapmasına izin vermek İzin vermeli ve butonu sadece gerektiğinde kullanmalısınız. Aksi halde yayının ömrünü yarı yarıya azaltabilirsiniz!

“Ama el frenim aşınmış, neden o zaman?” Öyle diyorsanız okumaya devam edin.

Aşınmanın ana nedeni ısıdan kaynaklanmaktadır. Örneğin fren diski çok hızlı dönüyorsa, yüksek sıcaklığa neden olabilir. Otomobilin modülleri ısındıkça aşınma olasılığı artar. Aynı şey diğer tüm modüller için de geçerlidir. Örneğin saatlerce yüksek hızda araç kullanırsanız lastikleriniz ısıdan dolayı aşınır.

Kısacası el frenine basmadan çekerken endişelenmeniz gereken son şey aşınma olmalıdır. park frenleriniz düğmeye basmadan Gönül rahatlığıyla çekilebilirsiniz. Hatta sistemi gereği yıpranmaya izin vermez.

Kaynaklar: Araba Gaz Kelebeği, Mühendislik Açıklaması

İlginizi çekebilecek diğer içeriğimiz:

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort
Barbaros Hayrettin Paşa Escort
Abdurrahmangazi Escort
Küçük Kılıçlı Escort
Yahya Kemal Escort
Bıçkıdere Escort
Çırçır Escort
Kazım Karabekir Escort
Seyrantepe Escort
Kartaltepe Escort
Sahil Escort
Nisbetiye Escort
Küçük Ayasofya Escort
Kestanelik Escort
Darüşşafaka Escort
Esentepe Escort
Menderes Escort
Molla Fenari Escort
Duatepe Escort
Ömerli Escort
Taşdelen Escort
Avcıkoru Escort
Fatih Escort
Adil Escort
Barbaros Hayrettin Paşa Escort
Kazım Karabekir Escort
Sultaniye Escort
Yunus Escort
Darüşşafaka Escort
Satmazlı Escort
Gürsel Escort
Selimpaşa Escort
Ziya Gökalp Escort
Yassıören Escort
Yeşilkent Escort
Alibey Escort
Mevlana Escort
Anadolu Yakası Escort
Yeşilbağlar Escort
Yunus Emre Escort
Esenevler Escort
Yunus Emre Escort
Halaskargazi Escort
Beylikdüzü Escort
Selimpaşa Escort